Sari la conținut
Informari
Home Anunturi Proiectul „Facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități” acorda vouchere de pana la 5000 de euro pentru achizitia unui produs asistiv pentru persoanele cu handicap
Anunturi

Proiectul „Facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități” acorda vouchere de pana la 5000 de euro pentru achizitia unui produs asistiv pentru persoanele cu handicap

admin martie 3, 2021
01-post-facebook-TA

Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții, în parteneriat cu Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, implementează proiectul ”Facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități”, Cod MySMIS2014+: 130164, proiect cofinanțat în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară 3 – Locuri de muncă pentru toți, Obiectivul specific 3.1. Creșterea ocupării șomerilor și a persoanelor inactive, cu accent pe șomerii de lungă durată, lucrătorii vârstnici (55-64 ani), persoanelor cu dizabilități, persoanelor cu nivel redus de educație.

Voucherele pentru tehnologie asistivă pot fi folosite pentru achiziția a două dispozitive

Voucherele pentru tehnologie asistivă pot fi folosite pentru achiziția a două dispozitive

Persoanele cu dizabilități, aflate în căutarea unui loc de muncă, pot folosi voucherele pentru tehnologia asistivă și pentru achiziția de  accesorii.

În plus, recent a fost aprobat și ordinul care permite achiziția de două dispozitive, în cazul unor deficiențe bilaterale.

Voucherele au o valoare de aproximativ 5000 de euro și sunt disponibile grație unui proiect implementat de Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții, în parteneriat cu Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (”Facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități”, Cod MySMIS2014+: 130164).

Ordinul nr. 103/2021 prevede că:

  • În situația deficiențelor bilaterale, voucherul poate fi utilizat pentru achiziționarea a două produse asistive prevăzute în Lista tehnologiilor și dispozitivelor asistive și tehnologiilor de acces prioritare pentru angajare, cu mențiunea ca produsele asistive să fie cuprinse în recomandarea medicului specialist privind tipul de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces.
  • Produsele asistive auditive și de mers pot fi însoțite, după caz, de accesoriile acestora, așa cum sunt prevăzute în Lista tehnologiilor și dispozitivelor asistive și tehnologiilor de acces prioritare pentru angajare, cu condiția ca acestea să fie cuprinse în recomandarea medicului specialist.

Persoanele care pot beneficia de tehnologie asistivă:

  • Persoane care au o dizabilitate atestată prin certificatul de încadrare în grad de handicap;
  • Persoane în căutarea unui loc de muncă și care nu au un loc de muncă în prezent;
  • Persoane în vârsta de muncă (18-65 ani).

Pentru a beneficia de aceste vouchere, persoana cu dizabilități se prezintă la AJOFM cu următoarele documente: carte de identitate; adeverință medicală; ultimul document de studii.

AGENȚIA JUDEȚEANĂ PENTRU OCUPAREA FORȚEI DE MUNCĂ înregistrează persoana ca fiind în căutarea unui loc de muncă și acordă servicii de informare, consiliere și mediere.

PERSOANA CU DIZABILITĂȚI semnează Acordul privind participarea la măsurile pentru stimularea ocupării forței de muncă și participă la minimum două activități asigurate de AJOFM (informare, consiliere, mediere).

Apoi, persoana cu dizabilități se prezintă la DIRECȚIA GENERALĂ DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ ȘI PROTECȚIA COPILULUI unde depune următoarele documente:

  • Cerere pentru acordarea voucherului;
  • Certificat de încadrare în grad de handicap și Anexa acestuia (copii);
  • Recomandarea medicului specialist privind tipul de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces;
  • Acordul privind participarea la măsurile pentru stimularea ocupării forței de muncă asigurate de AJOFM, însoțit de Planul individual (copie) ;
  • Angajamentul că nu înstrăinează produsul asistiv.

DGASPC transmite ANDPDCA centralizatorul cu cererile depuse, iar Autoritatea transmite DGASPC voucherele nominale tipărite;

Persoana cu dizabilități

  • ridică voucherul de la DGASPC;
  • prezintă voucherul furnizorului de tehnologie asistivă;
  • primește produsul din Lista cu produse.

Durata proiectului este de 36 luni, iar obiectivul general este reprezentat de asigurarea accesului persoanelor cu dizabilități, în condiții de egalitate cu ceilalți, la mediul fizic, informațional și comunicațional, în vederea creșterii șanselor de ocupare și a ponderii persoanelor cu dizabilități angajate pe piața liberă a muncii. Activități desfășurate în cadrul proiectului:

– ANOFM: Măsuri active de ocupare pentru facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități;
– ANDPDCA: Acordarea de sprijin angajatorilor în vederea asigurării accesibilizării locurilor de muncă pentru persoanele cu dizabilități;
– ANDPDCA: Sprijinirea persoanelor cu dizabilități în vederea creșterii șanselor de integrare pe piața muncii prin acordarea de subvenții în vederea achiziționării de dispozitive și
tehnologii asistive și tehnologii de acces.
Rezultatele așteptate ale proiectului:
– 7000 persoane cu dizabilități informate și consiliate în vederea angajării;
– 200 persoane cu dizabilități, non-NEET pentru care se finanțează subvenții conform art.80 și art. 85 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea
ocupării forței de muncă;
– 200 spații de muncă adaptate;
– 1 campanie de informare a beneficiarilor cu privire la achiziționarea produselor asistive;
– solicitări de decontare a voucherului;
– vouchere decontate.

MAI MULTE INFORMATII:  TEHNOLOGIA ASISTIVA

Similare

Platiti taxele si impozitele in siguranta pe Ghiseul.ro sau la ghiseul primariei PopricaniPlatiti taxele si impozitele in siguranta pe Ghiseul.ro sau la ghiseul primariei Popricanimartie 2, 2021
Recensamant de proba intre 10 si 31 martie. Pregătiri pentru recensământul populației și locuințelor de anul acestamartie 9, 2021Recensamant de proba intre 10 si 31 martie. Pregătiri pentru recensământul populației și locuințelor de anul acesta

Related Posts

masuri1
Anunturi

Hotarare 28 din 11 iunie 2020 privind propunerea unor masuri de relaxare necesare in contextul epidemiologic actual, aplicabile incepand cu data de 15 iunie 2020

admin iunie 15, 2020
Anunturi

Cursuri pt. utilizarea durabilă a pesticidelor-Autoritatea Națională Fitosanitară

admin martie 16, 2022
comit1
AnunturiCOVID-19

ANUNT Hotararea 44/12.10.2020 a Comitetului Judetean pentru Situatii de Urgenta Iasi

admin octombrie 13, 2020
header primaria popricani site
Anunturi

Proces Verbal Selectie Dosare incheiat 3.12.2019

admin decembrie 3, 2019
Informari

INFORMARE Lista locurilor de muncă disponibile în judetul Iasi, în intervalul 26.10.2022 – 02.11.2022

admin octombrie 27, 2022
164293_10151684349607578_1397246034_n_20019100
StiriȘtiri

Primăria Popricani vă roagă să reciclați deșeurile din sticlă, hârtie, plastic și metal din gospodăria dumneavoastră

admin ianuarie 28, 2020
Meniu
  • Prezentare
  • Primaria Popricani
    • Prezentare administrativa
      • Comunitatea locala
      • Istoric
    • Organigrama
      • Lista si datele de contact ale institutiilor care functioneaza in subordinea/coordonarea sau sub autoritatea institutiei in cauza
      • Programe si strategii
      • Rapoarte si Studii
    • Programul cu publicul
    • Evenimente
      • Galerie Foto
  • Consiliul Local
    • Declaratii de avere demnitari si functionari publici
    • Componenta C.L.
    • Comisii de specialitate C.L.
    • Hotariri
    • P.V. Sedinte C.L.
    • Legea 52/2003 – Proiecte de hotarari
  • Anunturi
    • Informatii publice
      • Alegeri locale si europarlamentare – 9 iunie 2024
      • Solicitare informatii. Legislatie
      • Numele si prenumele persoanei responsabile pentru Legea 544/2001
      • Formular pentru solicitare in baza Legii nr. 544/2001
      • Lista cu documentele de interes public si lista cu documentele produse/gestionate de institutie
      • Rapoartele de aplicare a Legii nr. 544/2001
      • Modalitatea de contestare a deciziei si formularele aferente
      • Buletinul informativ (Legea nr. 544/2001)
      • Integrare Europeana
      • Buget din toate sursele de venituri
      • Buget pe surse financiare (incepand cu anul 2015)
      • Situatia platilor (executia bugetara)
      • Situatia drepturilor salariale stabilite potrivit legii, precum si alte drepturi prevazute de acte normative
      • Bilanturi contabile
      • Achizitii Publice
      • Programul anual al achizitiilor publice
      • Centralizatorul achizitiilor publice si -contractele cu valoare de peste 5000 euro cf. anexei
      • Contractele cu valoare de peste 5000 de euro (incepand cu anul 2015)
      • Transparenta decizionala
      • Transparenta veniturilor salariale
      • Taxe si impozite locale
      • Formulare si legislatie
        • Agricultura
        • Asistenta Sociala
        • Stare Civila
        • Urbanism
      • Servicii publice
      • Eliberarea si Evidenta Pasapoartelor Iasi
    • Oferte Vanzare/Cumparare Legea 17
    • Anunturi
  • Contact primaria Popricani
    • Adrese Utile
      • Prefectura Iasi
    • Politica de protecția datelor
    • G.D.P.R.
  • Monitorul Oficial Local

Contacteaza Primaria Popricani

Email: registratura@primariapopricani.ro
Telefon: 0232708104
Strada Principală, Sat Popricani
Popricani, judetul Iasi Cod Postal 707380
România
  • Prima Pagina
  • Primaria Popricani
  • Consiliul Local
  • Informatii de Interes Public
  • Transparenta decizionala
  • Contact primaria Popricani
  • Monitorul Oficial Local

Copyright © 2025 Primaria comunei Popricani. Toate drepturile sunt rezervate.