Serviciul de Evidenţă a Persoanelor Iaşi va desfăşura în data de 18 martie începând cu ora 13.00 in comuna Popricani campania PRIORITATE LA IDENTITATE!
Serviciul de Evidenţă a Persoanelor din cadrul Direcției Locale de Evidență a Persoanelor (DLEP Iași va desfăşura în perioada 1 martie – 29 aprilie 2021 campania „Prioritate la identitate”.
Lucrătorii Serviciului se vor deplasa cu staţia mobilă în fiecare din cele 26 de comune arondate în vederea punerii în legalitate pe linie de evidenţă a persoanelor şi stare civilă a locuitorilor din aceste comunităţi.
Campania se adreseză persoanelor care:
– au actul de identitate expirat sau urmează să expire în următoarele 6 luni;
– au împlinit 14 ani şi nu au act de identitate;
– au buletin tip vechi şi doresc preschimbarea cu cartea de identitate.- au actul de identitate pierdut, furat, deteriorat;
– şi–au schimbat domiciliul sau au alt număr la casă;
– s-au căsătorit / au divorţat / schimbat numele şi nu au schimbat actul de identitate.
„Serviciul de Evidenţă a Persoanelor Iaşi întocmeşte acte de identitate pentru locuitorii municipiului Iaşi, dar şi pentru persoanele din 26 de comune, în total peste 585.000 de locuitori. Ne vom deplasa cu stația mobilă în toate comunele deservite pentru a prelua cereri pentru un nou act de identitate. În acest fel solicitanţii nu vor mai fi nevoiţi să se deplaseze în municipiul Iaşi pentru obţinerea actului de identitate deoarece preluarea cererii, a imaginii şi inclusiv eliberarea noului act de identitate se vor face în comuna de domiciliu. Activitatea se va desfășura cu respectarea condițiilor de distanțare socială.
Reamintim că, în conformitate cu prevederile art. 4 alin (5) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID 19, valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice, precum şi de entităţile private autorizate conform legii se menţine pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări.
Actele de identitate emise de autorităţile publice care au expirat începând cu data de 1 martie 2020 îşi menţin valabilitatea pe toată perioada stării de urgenţă / alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări. Actul de identitate valabil va fi lăsat în posesia titularului, fapt pentru care la cerere se va reține o copie a acestuia pe care solicitantul declară că îl va restitui cu ocazia înmânării noii cărți de identitate”, a precizat Marius-Constantin Bodoga, director executiv al DLEP Iași.