Sari la conținut

Stare Civila

Home Informatii publice Stare Civila

 

Cerere privind aprobarea transcrierii in Registrul de Stare Civila a certificatului de nastere a copilului (descarca aici)

Cerere privind aprobarea transcrierii in Registrul de Stare Civila a certificatului (extrasului) (descarca aici)

Cerere privind rectificarea actului eliberat (descarca aici)

Cerere privind aprobarea rectificarii actului eliberat (descarca aici)

Cerere privind eliberarea livretului de familie (descarca aici)

Cerere privind eliberarea livretului de familie cu mentiunea anexelor (descarca aici)

Cerere privind aprobarea oficierii casatoriei (descarca aici)

Cerere privind eliberarea de certificate de nastere/casatorie/deces (descarca aici)

Cerere privind eliberarea anexei 24 cu datele necesare deschiderii procedurii succesorale (descarca aici)

Cerere privind eliberarea unei dovezi care sa ateste mentiunile inscrise pe marginea actului de nastere (descarca aici)

 

Starea civilă ÃŪncepe odată cu naşterea persoanei şi ÃŪncetează la moartea sau declararea judecătorească  a  morÅĢii  acesteia.  Ea  este  determinata  de  anumite  fapte  juridice

(evenimente) care se produc independent de voinÅĢa omului, cum sunt naşterea şi moartea, precum şi de unele manifestări de voinÅĢă făcute ÃŪn conformitate cu legea, cum ar fi: căsătoria, divorÅĢul, recunoaşterea filiaÅĢiei, schimbarea numelui. Trebuie spus că exercitarea şi apărarea drepturilor şi libertăÅĢilor fundamentale ale oamenilor pot fi realizate doar ÃŪn condiÅĢiile existenÅĢei actelor de stare civilă.

Sunt necesre urmatoarele documente :

Înregistrarea naşterii ÃŪn cazul nou-născuÅĢilor se face ÃŪn termen de 15 zile de la data producerii evenimentului.
Declararea naşterii se poate face de oricare dintre părinÅĢi, iar dacă, din diferite motive, nu o pot face, obligaÅĢia declarării revine medicului, persoanelor care au fost de faÅĢă la naştere sau personalului din unitatea medicală ÃŪn care a avut loc naşterea, rudelor ori vecinilor care au luat cunoştinÅĢă despre naşterea unui copil.

1. Înregistrarea naşterii copilului din căsătorie – Acte necesare:
– certificatul medical constatator al naşterii-;
– certificatul de căsătorie al părinÅĢilor copilului;
– actele de identitate ale părinÅĢilor;

– certificatele de nastere ale parintilor;

2. Înregistrarea naşterii copilului din afara căsătoriei – Acte necesare:
– certificatul medical constatator al naşterii;
– certificatul de naştere al mamei copilului;
– actul de identitate al mamei.

Recunoaşterea nou-născutului de către tată:
– actul de identitate al tatălui;
– declaraÅĢie scrisă de recunoaştere a minorului de către tată, dată ÃŪn faÅĢa ofiÅĢerului de stare civilă sau a notarului public, alaturi de consimtamantul mamei;

3. Înregistrarea copilului născut mort
Termen de ÃŪnregistrare: 3 zile de la data naşterii.
4. Înregistrarea copilului născut viu care a decedat ÃŪn intervalul celor 15 zile
Termen de ÃŪnregistrare: 24 de ore de la data decesului.
5. SituaÅĢii ÃŪn care declararea copilului se face după expirarea termenelor prevăzute de lege:

-PÃĒnă ÃŪntr-un an de la naşterea copilului – ÃŪnregistrarea naşterii se face cu aprobarea primarului localităÅĢii unde a avut loc naşterea
– Acte necesare:
-certificatul medical constatator al naşterii;
-certificatului de căsătorie al părinÅĢilor copilului;
-actele de identitate ale părinÅĢilor;
-declaraÅĢia scrisă ÃŪn care se arată motivele pentru care s-a ÃŪntÃĒrziat ÃŪnregistrarea naşterii.
-După un an de la naşterea copilului – ÃŪnregistrarea naşterii se face prin hotărÃĒre judecătorească, definitivă şi irevocabilă prin care se dispune ÃŪncuviinÅĢarea tardivă a naşterii.

În urma ÃŪnregistrării naşterii, certificatul de naştere se eliberează numai părinÅĢilor sau reprezentantului legal pe baza actului de identitate cu termen de valabilitate neexpirat.

***************************************************

Sunt necesre urmatoarele documente :

Căsătoria se ÃŪncheie de către ofiÅĢerul de stare civilă, la sediul primăriei ÃŪn a cărei rază de competenÅĢă teritorială ÃŪşi are domiciliul sau reşedinÅĢa unul dintre viitorii soÅĢi.
DeclaraÅĢia de căsătorie se face personal, de către viitorii soÅĢi, ÃŪn scris, la primăria locului de domiciliu ori de reşedinÅĢă al unuia dintre ei şi se publică ÃŪn ziua ÃŪn care a fost primită, prin afişare, ÃŪn extras, ÃŪn condiÅĢiile legii.

VÃĒrsta minimă pentru căsătorie este de 18 ani. Pentru motive temeinice, minorul care a ÃŪmplinit vÃĒrsta de 16 ani se poate căsători ÃŪn temeiul unui aviz medical, cu ÃŪncuviinÅĢarea părinÅĢilor săi ori după caz, a tutorelui şi cu autorizarea instanÅĢei de tutelă ÃŪn a cărei circumscripÅĢie ÃŪşi are domiciliul  cel care cere ÃŪncuviinÅĢarea pentru ÃŪncheierea căsătoriei.

Încheierea căsătoriei

Căsătoria se ÃŪncheie ÃŪn a 10-a zi de la data ÃŪnregistrării declaraÅĢiei de căsătorie, termen ÃŪn care se cuprind atÃĒt data depunerii declaraÅĢiei, cÃĒt şi data ÃŪncheierii căsătoriei.

SituaÅĢii:

1. Căsătoria ÃŪntre cetăÅĢeni romÃĒni :

Acte necesare pentru cetăÅĢeanul romÃĒn:

– actul de identitate ÃŪn original şi fotocopie (xerocopie);
– certificatul de naştere ÃŪn original şi fotocopie (xerocopie);
– certificatul medical prenupÅĢial – valabil 14 zile de la data eliberării;
– fotocopii după actele de identitate a doi martori (persoane cu vÃĒrsta peste 18 ani, care să fie prezente la data ÃŪncheierii căsătoriei);

Dacă este cazul:
– aviz medical ÃŪn cazul minorului cu vÃĒrsta de minimum 16 ani;
– certificatul de deces al soÅĢului ÃŪn original şi fotocopie (xerocopie);
– sentinÅĢa de divorÅĢ ÃŪn original şi ÃŪn fotocopie (xerocopie), cu menÅĢiunea că aceasta a rămas definitivă si irevocabila , supralegalizată sau după caz apostilată conform ConvenÅĢiei de la Haga din 5 octombrie 1961;
-proces-verbal ÃŪncheiat de către ofiÅĢerul stării civile şi un interpret, ÃŪn cazul ÃŪn care unul dintre viitorii soÅĢi este surdo-mut;
-ÃŪncuviinÅĢarea primarului pentru ÃŪncheierea căsătoriei ÃŪnainte de ÃŪmplinirea termenului de 10 zile de la data ÃŪnregistrării declaraÅĢiei de căsătorie (ÃŪn situaÅĢii justificate);
-aprobarea instanÅĢei de tutelă, ÃŪn cazul existenÅĢei unor impedimente rezultate din condiÅĢiile de rudenie firească sau adopÅĢie;
-autorizarea instanÅĢei de tutelă ÃŪn a cărei circumscripÅĢie ÃŪşi are domiciliul minorul care are ÃŪmplinită vÃĒrsta de 16 ani;
–  ÃŪncuviinÅĢarea scrisă a părinÅĢilor ÃŪn cazul minorilor cu vÃĒrsta de minimum 16 ani;
-aprobarea primarului pentru ÃŪncheierea căsătoriei ÃŪn afara sediului primăriei, ÃŪn cazul persoanelor netransportabile sau a celor aflate ÃŪn detenÅĢie.

2. Căsătoria unui cetăÅĢean romÃĒn cu un cetăÅĢean străin :

Acte necesare pentru cetăÅĢeanul străin:

– paşaportul sau alt document de călătorie valabil;
– certificatul de naştere ÃŪn original supralegalizat sau apostilat conform ConvenÅĢiei de la Haga din 5 octombrie 1961 + fotocopie (xerocopie) şi traducerea ÃŪn limba romÃĒnă – legalizată la un notariat public romÃĒn;
-certificat medical prenupÅĢial;
-declaraÅĢii notariale ale viitorilor soÅĢi din care să rezulte că ÃŪndeplinesc condiÅĢiile necesare ÃŪncheierii căsătoriei ÃŪn RomÃĒnia;
-certificat de capacitate matrimonială eliberat de primăria unde s-a ÃŪnregistrat naşterea – supralegalizat sau, după caz, apostilat ÃŪn conformitate cu ConvenÅĢia de la Haga din 5 octombrie 1961;
-dovada eliberată de Misiunea diplomatică sau Oficiul consular al ÅĢării al cărei cetăÅĢean este, cu sediul ÃŪn RomÃĒnia, din care să rezulte că ÃŪncheind căsătoria ÃŪn RomÃĒnia, se respectă condiÅĢiile de formă şi de fond prevăzute ÃŪn legea sa naÅĢională – tradusă ÃŪn limba romÃĒnă şi legalizată
-documente eliberate de autorităÅĢile competente ale statului de cetăÅĢenie, datate recent – maximum 3 luni de la emitere , ori care au prevăzut, ÃŪn conÅĢinut, termenul de valabilitate, pentru cetăÅĢenii statelor cu care RomÃĒnia a ÃŪncheiat tratate, convenÅĢii sau acorduri de asistenÅĢă juridică ÃŪn materie civilă ori de dreptul familiei, prin excepÅĢie de la alineatul precedent;
-sentinÅĢa de divorÅĢ, rămasă definitivă, supralegalizată sau după caz apostilată conform ConvenÅĢiei de la Haga din 5 octombrie 1961 + fotocopie (xerocopie), tradusă ÃŪn limba romÃĒnă şi legalizată la un notariat din RomÃĒnia;
-procesul-verbal ÃŪncheiat ÃŪmpreună cu un interpret autorizat, ÃŪn cazul ÃŪn care cetăÅĢeanul străin nu cunoaşte limba romÃĒnă.

 

*****************************************************************************

 

Sunt necesre urmatoarele documente :

DeclaraÅĢia de deces pentru situaÅĢia ÃŪn care cauza decesului este naturală se face ÃŪn termen de 3 zile de la data ÃŪncetării din viaÅĢă a persoanei.
DeclaraÅĢia decesului se face de către membrii familiei decedatului sau de către:
– medic sau alt cadru din unitatea sanitară ÃŪn care s-a produs decesul;
– orice persoană care are cunoştinÅĢă despre deces.
La oficiul de stare civilă din cadrul Primăriei Popricani  se ÃŪnregistrează decesul tuturor persoanelor, cetăÅĢeni romÃĒni şi străini, decedate pe raza lor de competenÅĢă.

Odată cu declaraÅĢia de deces, declarantul depune următoarele acte:
– fotocopia actului de identitate al celui care declară decesul;
– certificatul medical constatator al decesului;
– actul de identitate al celui decedat;
– certificatul de naştere al celui decedat şi cel de căsătorie dacă este cazul;

Potrivit dispoziÅĢiilor art.164 din Metodologia cu privire la aplicarea unitară a dispoziÅĢiilor ÃŪn materie de stare civilă, aprobată prin H.G. 64/2011, ofiÅĢerul de stare civilă poate constata desfacerea căsătoriei, prin divorÅĢ pe cale administrativă, dacă soÅĢii sunt de acord cu divorÅĢul şi nu au copii minori, născuÅĢi din căsătorie / din afara căsătoriei sau adoptaÅĢi.
Cererea de divorÅĢ pe cale administrativă se face ÃŪn scris, se depune şi se semnează personal de către ambii soÅĢi, ÃŪn faÅĢa ofiÅĢerului de stare civilă delegat de la primăria care are ÃŪn păstrare actul de căsătorie sau pe raza căreia se află ultima locuinÅĢă comună a soÅĢilor.

La depunerea cererii de divorÅĢ sunt necesare următoarele documente:
– certificatele de naştere şi căsătorie ale soÅĢilor, ÃŪn original şi copie;
– documentele cu care se face dovada identităÅĢii, ÃŪn original şi copie.
– ÃŪn situaÅĢia ÃŪn care ultima locuinÅĢă comună declarată nu este aceeaşi cu domiciliul sau reşedinÅĢa ambilor soÅĢi ÃŪnscris/ă ÃŪn actele de identitate, aceştia vor da o declaraÅĢie ÃŪn faÅĢa ofiÅĢerului de stare civilă ÃŪn acest sens.
La expirarea termenului de 30 de zile calendaristice, ofiÅĢerul de stare civilă delegat verifică dacă soÅĢii stăruie să divorÅĢeze şi dacă, ÃŪn acest sens, consimÅĢămÃĒntul lor este liber şi neviciat, solicitÃĒnd o declaraÅĢie de menÅĢinere a cererii de divorÅĢ.
În situaÅĢia ÃŪn care ambii soÅĢi sau numai unul dintre aceştia ÃŪnÅĢeleg/ÃŪnÅĢelege să renunÅĢe la divorÅĢ, completează o declaraÅĢie de renunÅĢare la cererea de divorÅĢ.
În cazul cetăÅĢenilor străini certificatele de naştere trebuie să ÃŪndeplinească cerinÅĢele de legalitate conform convenÅĢiilor internaÅĢionale şi tratatelor ÃŪncheiate ÃŪntre RomÃĒnia şi statele ai căror cetăÅĢeni sunt.
În cazul persoanelor care nu cunosc limba romÃĒnă, depunerea cererii de divorÅĢ se face ÃŪn prezenÅĢa unui traducător autorizat, iar ÃŪn cazul persoanelor surdomute, a unui interpret.

Formularele necesare le gasiti la sediu Primariei Popricani – serviciul de stare civila.

 

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.

Meniu
  • Prezentare
  • Primaria Popricani
    • Prezentare administrativa
      • Comunitatea locala
      • Istoric
    • Organigrama
      • Lista si datele de contact ale institutiilor care functioneaza in subordinea/coordonarea sau sub autoritatea institutiei in cauza
      • Programe si strategii
      • Rapoarte si Studii
    • Programul cu publicul
    • Evenimente
      • Galerie Foto
  • Consiliul Local
    • Declaratii de avere demnitari si functionari publici
    • Componenta C.L.
    • Comisii de specialitate C.L.
    • Hotariri
    • P.V. Sedinte C.L.
    • Legea 52/2003 – Proiecte de hotarari
  • Anunturi
    • Informatii publice
      • Alegeri locale si europarlamentare – 9 iunie 2024
      • Solicitare informatii. Legislatie
      • Numele si prenumele persoanei responsabile pentru Legea 544/2001
      • Formular pentru solicitare in baza Legii nr. 544/2001
      • Lista cu documentele de interes public si lista cu documentele produse/gestionate de institutie
      • Rapoartele de aplicare a Legii nr. 544/2001
      • Modalitatea de contestare a deciziei si formularele aferente
      • Buletinul informativ (Legea nr. 544/2001)
      • Integrare Europeana
      • Buget din toate sursele de venituri
      • Buget pe surse financiare (incepand cu anul 2015)
      • Situatia platilor (executia bugetara)
      • Situatia drepturilor salariale stabilite potrivit legii, precum si alte drepturi prevazute de acte normative
      • Bilanturi contabile
      • Achizitii Publice
      • Programul anual al achizitiilor publice
      • Centralizatorul achizitiilor publice si -contractele cu valoare de peste 5000 euro cf. anexei
      • Contractele cu valoare de peste 5000 de euro (incepand cu anul 2015)
      • Transparenta decizionala
      • Transparenta veniturilor salariale
      • Taxe si impozite locale
      • Formulare si legislatie
        • Agricultura
        • Asistenta Sociala
        • Stare Civila
        • Urbanism
      • Servicii publice
      • Eliberarea si Evidenta Pasapoartelor Iasi
    • Oferte Vanzare/Cumparare Legea 17
    • Anunturi
  • Contact primaria Popricani
    • Adrese Utile
      • Prefectura Iasi
    • Politica de protecția datelor
    • G.D.P.R.
  • Monitorul Oficial Local

Contacteaza Primaria Popricani

Email: registratura@primariapopricani.ro
Telefon: 0232708104
Strada Principală, Sat Popricani
Popricani, judetul Iasi Cod Postal 707380
RomÃĒnia
  • Prima Pagina
  • Primaria Popricani
  • Consiliul Local
  • Informatii de Interes Public
  • Transparenta decizionala
  • Contact primaria Popricani
  • Monitorul Oficial Local

Copyright ÂĐ 2025 Primaria comunei Popricani. Toate drepturile sunt rezervate.